J'ouvre ce topic car RM vien t de mettre en vente à 79£ un superbe Caol ila à ne pas louper:
Caol Ila 30 ans 1979/2009 Berry Bros & Rudd Cask #4412 - 53.1%
Caol Ila 1979/2009 (53.1%, Berry Bros & Rudd, cask #4412) I always liked this comment on BBR’s website, about just any whisky: “maturity: Ready, but will keep.” A wine thing, for sure . Colour: gold. Nose: no sign of this baby being 30 years of age, rather a very clean and fresh profile, all on fresh walnuts, apple peelings and limestone, which sometimes happens in middle-aged Caol Ilas that lost part of their fire, often for the better. Medium-peated. More green tea after a moment, hints of mercurochrome. Orange blossom and vanilla. This one probably needs water. With water: very beautiful, ‘the scent of Islay’. Fresh peated walnuts and the beach. Cough syrup. Mouth (neat): excellent attack, on these camphory and resinous notes that scream ‘old Islay’. I must say this one has something of some old Ardbegs, with a beautiful tar and some old spices and ancient liqueurs (whatever that means). Some salt too. Brilliant palate so far. With water: a little less ‘old Ardbeg’ but there’s quite some salt left, and its medicinal side too. The peat is rather big despite its thirty years of age. Just great. Finish: long, wide, doing the peacock’s tale. Comments: this one is very ‘old Islay’ – it was some cask! Superb, one of the very best Caol Ilas I could try in recent months. SGP:356 - 91 points (almost 92). PS: I never talk about prices but imagine this total beauty is sold for £69 you-know-where! (update, £79 one day later.)
ALouis a écrit :J'ouvre ce topic car RM vien t de mettre en vente à 79£ un superbe Caol ila à ne pas louper:
Caol Ila 30 ans 1979/2009 Berry Bros & Rudd Cask #4412 - 53.1%
Ben si, à plat. Selon la légende publicitaire, c'est même pour ça que les anciennes bouteilles de Glenfiddich étaient triangulaires : afin de ne pas rouler depuis le dessous du lit où elles pouvaient être conservées à l'abri de l'œil inquisiteur de madame.
El Phaco, Master Experimental Blender's First Assistant "I can resist anything but temptation." "I have the simplest of tastes. I am always satisfied with the best."
O. Wilde
dede a écrit :Ben si, à plat. Selon la légende publicitaire, c'est même pour ça que les anciennes bouteilles de Glenfiddich étaient triangulaires : afin de ne pas rouler depuis le dessous du lit où elles pouvaient être conservées à l'abri de l'œil inquisiteur de madame.
Les vieilles bouteilles avaient des bouchons à vis. (c'est d'ailleurs le cas de mon Glenfiddich 15yo CS dont la bouteille est triangulaire).
El Phaco, Master Experimental Blender's First Assistant "I can resist anything but temptation." "I have the simplest of tastes. I am always satisfied with the best."
O. Wilde
Le problème est que les bouteilles avec un bouchon a vis se font de plus en plus rare.
Perso, j'ai rien contre ce type de fermeture. Que du contraire.(je me suis rendu compte que j'ai refermé un peu trop brutalement ma bouteille de glendronach je ne sais pas quand. Le résultat est qu'une partie du bouchon nage en petits morceaux dans le fond de la bouteille qui me reste. Le résultat gustatif de cet indésirable mélange n'étant pas des plus réussi)
pompix a écrit :T'es fou, il y aurait fallu filtrer sur le coup, pas laisser le bouchon nager !
Les morceaux de bouchon sont tout petits. Je ne l'ai pas vu tout de suite non plus mais bien 1 mois après "l'accident".
Et puis, il reste moins de 5 Cl dans cette bouteille de glendronach 18 ans. Je l'ai donc mise en top priorité pour la finir.
Acheter hier avec l'invergordon BBR 38yo en plus C'est noel avant l'heure...
Slainthe math
---------------------------------------------------------
The Nectar : Sharing Passion
---------------------------------------------------------