Venez ici pour discuter de whisky et de distilleries, mais aussi de la distribution de celui-ci. Où achetez-vous votre whisky: caviste, grande surface, etc...
Chris Bunting, who is probably best known among whisky drinkers for his http://www.Nonjatta.com blog about Japanese whisky, has just published a new guide to Japanese alcohol culture with Tuttle Publishing Ltd.
" L'épée use le fourreau, dit-on quelquefois. Voilà mon histoire. Mes passions m'ont fait vivre, et mes passions m'ont tué. "
Jean-Jacques Rousseau
WASTE from more than a dozen distilleries is set to be turned into power for up to 9,000 homes after an energy developer secured funding for its £60.5 million project on Speyside.
" L'épée use le fourreau, dit-on quelquefois. Voilà mon histoire. Mes passions m'ont fait vivre, et mes passions m'ont tué. "
Jean-Jacques Rousseau
Les sous-produits de la distillerie écossaise Speyside permettront d’alimenter une minicentrale de 7 mégawatts utilisant de la biomasse. Les résidus utilisés sont le pot ale, liquide qui reste au fond des alambics de cuivre lors de la première distillation, et le draff, produit solide issu du brassage de la farine de malt.
Jean-Jacques Rousseau
Glenmorangie, Scotland’s favorite single malt whisky, unveiled its new, limited edition single malt whisky, Pride 1981. Glenmorangie marked the launch of its most sublime whisky to date with an exclusive whisky pairing dinner at Twist by Pierre Gagnaire restaurant at the Mandarin Oriental in Las Vegas on April 28, 2011.
Jean-Jacques Rousseau